Balla László ©  - 2010

Helyszínrajzok

A helyszínrajzokat csak amolyan csemegének szánom. Nagyon nagy feladat lenne arra vállalkozni, hogy valamilyen formában feldolgozzam őket.

Az érdekes oldalak között megtalálható kollégám, Rózsa Róbert gyűjteményes oldalának csatolója is.

Néhány régi, általam feldolgozott helyszínrajzot azonban felteszek erre az oldalra.

Balassagyarmat

1896.

Állomásbővítés

 

 

Az Aszód-balassagyarmat-losonczi h.é.v. megépítése miatt szükségessé váló átépítéskori állapot 1896.XII.21.

(sárga szín=elbontott vágány, piros szín=új vágány.

Az állomás fényképét az alábbi csatra kattintva tekintheted meg: BALASSAGYARMAT fényképe

Az állomás jelenlegi helyszínrajzát elérheted a következő csatra (2) kattintva: BALASSAGYARMAT helyszínrajza

Kaposvár

1896.

Állomásbővítés

 

Kaposvár helyszínrajza a Kaposvár - fonyódi h.é.v. megépítése miatt szükségessé váló átépítéskori állapot 1896.VII.15.

(sárga szín=elbontott vágány, piros szín=új vágány, új épület)

Az állomás fényképét az alábbi csatra (1)  kattintva tekintheted meg: KAPOSVÁR fényképe

Az állomás jelenlegi helyszínrajzát elérheted a következő csatra (2) kattintva: KAPOSVÁR helyszínrajza 1. KAPOSVÁR helyszínrajza 2.

Nagyvárad

1870.

Állomásbővítés

 

 

 

Nagyvárad helyszínrajza a Magyar Keleti Vasúttársaság Nagyvárad-Kolozsvár vonalszakaszának megépítése miatt szükségessé váló átépítéskori állapot 1870.09.07.

Az első kép az átépítés előtti helyzetet, míg a második kép az átépítés utáni helyzetet szemlélteti.

Pécs
(szentlőrinci oldal)

1912.

Állomásbővítés

 

 

Pécs helyszínrajza a Pécs - dolnji miholjáci h.é.v. megépítése miatt szükségessé váló átépítéskori állapot 1912-ben.

Az állomás fényképét az alábbi csatra (kattintva tekintheted meg: PÉCS fényképe

Az állomás jelenlegi helyszínrajzát elérheted a következő csatra kattintva: PÉCS helyszínrajza 1.

Egeres

1881.

Tervezési dokumentum

 

 

A Magyar Keleti Vasút tervezési dokumentuma. 1881. májusában helyesbített változat.

Egeres állomás a Nagyvárad és Kolozsvár közötti vonalon.

Pellérd község
(később Pellérd)
1912.

Tervezési dokumentum

 

 

A Pécs - dolnji-miholjaci h.é.v. tervezési dokumentuma 1912-ből. Az eredetivel teljesen egyező feldolgozás.

Az állomás csak miután a Szentlőrinc - Pécs vonalszakaszon lévő Pellérd állomást átnevezték Mecsekalja-Cserkút állomásra, vette fel a Pellérd nevet.

Az állomás már nem létezik. Az utoljára 63-as menetrendi mezőszámot viselt vonal több szakaszban szűnt meg.

(Google Maps)

 

Keménygadány-Keresztespusszta
(később Keresztespuszta)
1912.

Tervezési dokumentum

 

 

A Pécs - dolnji-miholjaci h.é.v.  tervezési dokumentuma 1912-ből. Az eredetivel teljesen egyező feldolgozás.

A szolgálati helyet a későbbiekben Keresztespusztára nevezték át.

Ez a szolgálati hely már nem létezik. A Pécs-Harkányfürdő vonal szolgálati helye volt.

(Google Maps)